piątek, 22 marca 2013

Rozdział 1 - Przeszłość

- Widzę, że już się obudziłaś. Zapraszam na śniadanie.

Obróciłam się w stronę z której dochodził głos. Armas pochylał się nad miedzianym garnkiem z którego unosiła się para. Jaskinię wypełnił zapach gulaszu. Obok dogasającego ogniska leżały czerwono złote pióra - pozostałości po Tatalu*.

Właściwie to byłam wegetarianką. Częściowo dlatego, że nie chciałam jeść czegoś co kiedyś żyło, a częściowo dlatego, że nie było nas stać na zakup mięsa. Ale ponieważ od mojego ostatniego posiłku minęła ponad doba, rzuciłam się na jedzenie i w kilka minut pochłonęłam swoją porcję.

Armas poczekał aż zjem, po czym zaczął mówić:

- Obiecałem, że opowiem ci całą historię twojej rodziny. Musimy więc cofnąć się w czasie o jakiś siedemnaście lat. Królową Riverfallu była wtedy Arianna. Za jej rządów Riverfall było bogatym, elfim miastem, elfy żyły w pokojowych stosunkach z innymi rasami, a smoki były podziwiane i szanowane. Córka Arianny, Raiva, była zaręczona z elfem cienia - księciem Maglorem. Wszyscy byli zadowoleni z planów takiego małżeństwa, ponieważ wiedzieli, że zabezpieczy ich ono przed wojną. Już od dawna wiadome było, że król Shador, ojciec Maglora, chce przejąć władzę nad wszystkimi elfimi państwami. Z dwunastu elfickich krajów, zostały jeszcze tylko dwa, których nie udało się mu podbić. Jednym z nich był Riverfall, w którym żyły elfy lasu, a drugim Ceruleum - państwo elfów powietrza. Jeśli ślub Raivy z Maglorem doszedłby do skutku, Riverfall zostałby przejęty przez elfy cienia bez wojny. Takie rozwiązanie byłoby najlepsze, ponieważ nikt nie miał szans wygrać z Shadorem, który do podbijania kolejnych ziem używał czarnej magii. Księżniczka Raiva zawsze była posłuszna swoim rodzicom, lecz w tym jednym przypadku nie chciała się zgodzić. Była zakochana w człowieku o imieniu Aliar. Małżeństwo elfa z człowiekiem nie miało precedensu. Królowa Arianna pod żadnym warunkiem nie chciała się na nie zgodzić. - W tym miejscu Armas zrobił krótką przerwę, jakby się nad czymś zastanawiał, po czym podjął opowieść. - Ślubu mogły udzielić tylko trzy osoby: król, królowa lub czarodziej. Raiva i Aliar postanowili więc odszukać trzecią z tych osób. Oboje byli uparci i bardzo się kochali. Myśleli, że nic nie może stanąć na drodze do ich szczęścia. Gdy mag udzielił im ślubu, zdecydowali, że zamieszkają wśród ludzi. Ich spokój nie trwał jednak długo. Kiedy elfy cienia dowiedziały się o ucieczce księżniczki, wybuchła wojna. Podczas niej zginęło wiele elfów, smoków, a także ludzi. Aliar i Raiva przez rok ukrywali się w górach. Gdy urodziła się im córka dali jej na imię Elisabeth. Byli bardzo szczęśliwi, ale wiedzieli, że dla jej dobra muszą ją oddać. Zostawili ją w lesie w pobliżu domu dalekiej rodziny Aliara. Wkrótce po tym zostali znalezieni przez rycerzy Shadora i zabici. Królowa Arianna oraz inni królowie także zostali zamordowani. W ten sposób Shador, a po nim Maglor, byli niepodzielnymi władcami jedenastu elfickich państw. Jedynym krajem który do dzisiaj broni się przed wojskami cieni jest Ceruleum.

Kiedy Armas przestał mówić byłam roztrzęsiona. Więc taka jest prawda. Moi rodzice nie żyją. Zostali zamordowani. A ja jestem półelfem. I z tego co zrozumiałam jestem jedyną, prawowitą dziedziczką tronu Riverfallu.

Do głowy cisnęły mi się tysiące pytań, ale musiałam wyjść przed jaskinię żeby zaczerpnąć świeżego powietrza. Za dużo informacji, jak na jeden dzień.

_________________________________________________________________________________

*Tatal - ptak z rodziny bażantowatych. Występuje w lasach Valetrii. Ma czerwone ubarwienie, ze złotymi plamkami na skrzydłach. Mięso Tatala jest jadalne, najlepiej smakuje z czarnymi jagodami.

7 komentarzy:

  1. Mój ELIAM! Nie no, nie daruję ci! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio ty wymyśliłaś to imię? Tak mi jakoś przyszło do głowy :) Sorki za kradziejstwo ;D Zaraz zmienię dwie literki i zamiast Eliama, będzie Aliar :D

      Usuń
  2. Tyle informacji w jednym dniu...Dowiedzieć się,że jest się półelfem.BEZCENNE!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, nie powiem, że nie (:
    ciekawe i bardzo dobre =]
    czekam na więcej, bo tak mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do mnie Zorka ((:
      http://i-am-sans.blogspot.com/

      Usuń
  4. naprawdę fajne !zajrzyj na zadane.pl

    OdpowiedzUsuń